ФОРМАЛІЗОВАНА МОДЕЛЬ ВИБОРУ БУКСИРНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МЕТОДОМ БАЛАНСУ КЕРУЮЧИХ СИЛ
Ключові слова:
буксири, маневрування акваторією порту, енергетичний баланс керуючих сил, аварійні ситуаціїАнотація
Портові буксири є важливим елементом портової діяльності та питань безпеки судноплавства. Портові буксири забезпечують безпеку великих суден під час їх заходу, маневрування, швартування та відшвартування, і мають величезне значення під час інших портових операцій. У той же час оптимізація кількості портових буксирів і типу буксирів також важлива з точки зору безпеки навігації в порту та економічної точки зору. Методи розрахунку та оцінки оптимального запиту на роботу буксирів в портів є дуже важливими для забезпечення безпеки навігації порту та суден під час виконання основних суднових операцій у порту.
Найбільш небезпечними є ситуації раптового виходу з ладу електропостачання при маневруванні судна в замкнутій акваторії портів, коли буксири стають єдиним засобом контролю, який може запобігти аварії. Це спостерігається при русі судна в зоні з небезпечними ділянками водного шляху, заході в порт і виході з нього, а також при виконанні швартових робіт. До процесу ведення судна додатково залучаються лінійні та/або портові лоцмани, а також буксири для супроводу, супроводу або при виконанні швартовних операцій судна. У іноземних портах також дуже напружені умови управління командами через мовні бар’єри та необхідність синергетичної взаємодії окремих незалежних екіпажів суден без попередньої підготовки до відповідальної місії.
У цій роботі зосереджено увагу на покращенні можливостей буксира та зниженні навігаційних ризиків у районах портів методом балансування сил розвантаження. Таке зниження ризиків у портах є важливою проблемою для подолання, оскільки правильне і правильне використання портових буксирів може значно покращити ситуацію в них.