ЗНИЖЕННЯ ВИКИДІВ NOX ЗАВДЯКИ ВИКОРИСТАННЮ ВОДНО-ПАЛИВНОЇ ЕМУЛЬСІЇ ПРИГОТОВЛЕНОЇ РОЗРОБЛЕНИМ РОТОРНО-ПУЛЬСАЦІЙНИМ АПАРАТОМ
Ключові слова:
водно-паливна емульсія, роторно-пульсаційний апарат, паливо, викиди NOх, судновий дизель, диспергатори, модернізація паливної системиАнотація
Морські судна з дизельними двигунами повинні відповідати постанові 13 Додатка VI MARPOL IMO і Технічному Коду 2008 NОx. Міжнародний Сертифікат запобігання забруднення повітря (сертифікат EIAPP) потрібен для кожного двигуна. Незалежно від того, яка технологія використовується для виконання вимог, ті ж вимоги тестування й обмеження емісії NОx повинні бути застосовані. Сертифікат EIAPP є доказом, що система двигуна, включаючи технологію скорочення емісії NОx є відповідною. Одним із методів первинного зниження викидів NOx судновими дизелями є використання водно-паливної емульсії (ВПЕ), де вода у вигляді найдрібніших крапель розподілена в паливі, а її вміст відповідає не більше 20 % до об’єму палива.
У статті проведено аналіз вибору апарату для приготування водно-паливної емульсії.
Для досягнення цілей дослідження вибрано роторно-пульсаційний апарат з пристроєм дозування та подачі води.
В процесі підготовки матеріалів до публікації описано конструкцію розробленого роторно-пульсаційного апарату, приведено схему цієї установки та схему модернізації паливної системи із розробленою установкою для приготування водно-паливної емульсії. Також в процесі досліджень розроблено установку із цим спроектованим роторно-пульсаційним апаратом та лабораторним дизель-генератором, який працює на двигуні Д-246.2.
У ході випробувань розробленого роторно-пульсаційного апарату на лабораторному дизель-генераторі з двигуном Д-246, при роботі його на водо-паливній емульсії приготовленої за допомогою вищевказаного апарату та на паливі без додавання води, було виявлено зниження вмісту оксидів азоту NOх у порівнянні з паливом без вмісту води, що й свідчіть про працездатність розробленого роторно-пульсаційного апарату.
Також досліджено якість та стійкість приготовленої водо-паливної емульсії розробленим роторно-пульсаційним апаратом та апаратом без дозованого пристрою.
У висновку всіх виконаних досліджень можна стверджувати, що розроблений роторно-пульсаційний апарат, виконує покладені на нього функції, та може використовуватися для зниження викидів оксидів азоту NOх на суднах.