АВТОНОМНЕ СУДНОПЛАВСТВО МОРСЬКОЇ ГАЛУЗІ: НОРМАТИВНА СКЛАДОВА
Ключові слова:
Міжнародна морська організація (ІМО), фахівці морської галузі, морські автономні надводні кораблі (MASS), Комітет з безпеки на морі (MSC), інформаційні технології, нормативна база, технологічні інноваціїАнотація
Статтю присвячено питанням формування уніфікованої нормативної бази сфери автономного судноплавства морської галузі у ХХІ ст. Важливість постановки цієї проблеми обумовлена потребами сучасної світової економічної, політичної та соціальної складових, де учасники могли б вільно взаємодіяти та співпрацювати в єдиному морському просторі на рівних нормативних засадах у сфері автономного судноплавства. На підставі аналізу відомостей та матеріалів фахово-орієнтованих джерел проаналізовано особливості технологічних інновацій в морській галузі, активне впровадження світовими компаніями автономного судноплавства, створення нормативної бази та її активну інтеграцію до єдиної уніфікованої світової нормативної бази. Окрім цього розглянуто проблеми безпеки та захищеності автономного судноплавства, питання його впливу на навколишнє середовище; спрощення процедур міжнародної торгівлі; потенційні витрати для галузі та їх вплив на морський персонал як на борту, так і на березі. Підкреслено необхідність створення єдиної загальносвітової уніфікованої нормативної бази для автономного судноплавства, при обов’язковому залученні спеціалістів з різних країн, зацікавлених у подальшому розвитку галузі. Детально проаналізовано кроки Міжнародної морської організація (ІМО) з підготовки Міжнародного кодексу по морським автономним надводним суднам. Завершення роботи над документом планується до кінця 2025 р., а вже 2028 р. документ стане обов'язковим до виконання світовим співтовариством.