ВИЗНАЧЕННЯ ОПТИМАЛЬНИХ РЕЖИМІВ ПРОЦЕСІВ УПРАВЛІННЯ ВИПУСКНИМИ ГАЗАМИ СУДНОВИХ ДИЗЕЛІВ

Автор(и)

  • С.В. Сагін
  • О.А. Куропятник

Ключові слова:

екологічність роботи дизеля, економічність роботи дизеля, емісія оксидів азоту, морський транспорт, перепуск випускних газів, питома витрата палива, рециркуляція випускних газів, судновий дизель

Анотація

Розглянута система рециркуляції випускних газів суднового дизеля, використання якої забезпечує зниження концентрації оксидів азоту у випускних газах. Висвітлені особливості систем рециркуляції випускних газів високого та низького тиску, а також система перепуску випускних газів. Метою дослідження було визначення оптимальних режимів експлуатації суднових систем управління випускними газами. При цьому як критерії оптимальності приймались сукупність двох факторів – максимальне зменшення емісії оксидів азоту (як одного з основних джерел забруднення довкілля) та мінімально підвищення питомої витрати палива (як головного економічного показника роботи суднових дизелів).

Експериментальні дослідження, що виконувались на судновому дизелі 16V32 фірми Wartsila-Sulzer, система рециркуляції якого дозволяла варіювати ступінь рециркуляції випускних газів у діапазоні 0...21 %, визначили що: підвищення ступеню рециркуляції випускних газів сприяє підвищенню екологічності роботи суднових дизелів, що виражається в зниженні емісії оксидів азоту до 28,25…29,83 % в порівняння з роботою дизеля без використання системи рециркуляції газів; з підвищенням ступеню рециркуляції випускних газів погіршується економічність роботи суднових дизелів, що виражається в збільшенні питомої витрати палива, при цьому на деяких експлуатаційних режимів та деякого ступеню перепуску збільшення питомої витрати палива досягає 11,00…12,30 % в порівняння з роботою дизеля без використання системи рециркуляції газів. Як оптимальні запропоновані режимі експлуатації системи рециркуляції випускних газів що відповідають 12…15 % ступеню рециркуляції випускних газів, які забезпечують зниження емісії оксидів азоту в діапазоні 16,6…26,6 % при цьому підвищення питомої витрати палива знаходиться в діапазоні 2,17…4,81 %

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-29

Номер

Розділ

Судноводіння та енергетика суден