ОСНОВНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ СУЧАСНИХ СУДНОВИХ ГВИНТО-РУЛЬОВИХ КОМПЛЕКСІВ

Автор(и)

  • Т.О. Войченко
  • С.О. Бойко
  • В.В. Штрибець
  • О.В. Маннапова

Ключові слова:

судно, гвинто-рульовий комплекс, руль, конструкція, керованість, маневреність, паливо

Анотація

Метою статті є дослідження основних напрямів розвитку сучасних суднових гвинто-рульових комплексів на користь підвищення керованості судна та економії споживання палива на судні з акцентом на розвиток рулів. Поставлена мета досягається шляхом аналізу результатів досягнень у відповідній галузі сучасних компаній-розробників гвинто-рульових комплексів. В результаті дослідження основних напрямів розвитку сучасних суднових гвинто-рульових комплексів виділені такі підходи: зміна конструкції гвинто-рульового комплексу за допомогою, наприклад, добування таких елементів, як обтічник, вставка обтічника та маточина гребного гвинта (компанія Wärtsilä); використання гвинто-рульового комплексу із закрилком та в комбінації зі спеціальним підшипниковим вузлом KSR Rudder support (компанія Bekker Marine System); зміна положення гвинто-рульового комплексу з конструкцією руля зі скривленою передньою кромкою (компанія Bekker Marine System); реалізація гвинто-рульового комплексу у вигляді гвинто-рульової кутової колонки (компанія Aquamaster – Rauma Ltd); запропонована інноваційна система гвинта з активною рульовою насадкою Gate Rudder (компанія Wärtsilä, Kuribayashi Steamship Co та ін.). Результатом запропонованих інновацій є, наприклад, зниження споживання палива на 3-7% (компанія Wärtsilä), або підвищення керованості судном за рахунок того, що кут перекладки руля становить +/- 65 градусів і додатковий кут у 45 градусів повороту закрилка забезпечують високу маневреність судна та гарне утримання позиції (компанія Bekker Marine System).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-26

Номер

Розділ

Судноводіння та енергетика суден