ВПЛИВ ФАКТОРІВ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВОГО ХАРАКТЕРУ НА РІВЕНЬ БЕЗПЕКИ СУДНОПЛАВСТВА: ДОСВІД КРАЇН З РОЗВИНЕНОЮ МОРСЬКОЮ ГАЛУЗЗЮ
Ключові слова:
безпека судноплавства, аварії світового флоту, мореплавство, системи управління рухом суден, ризики судноплавства, міжнародні і регіональні документи, стандарти безпекиАнотація
Проблема забезпечення безпеки мореплавання є однією з найважливіших на морському транспорті, оскільки від її успішного вирішення залежить охорона життя та здоров'я членів екіпажів, суден і пасажирів, збереження транспортних засобів та вантажів, що перевозяться. Ця проблема давно перетворилася з вузьконаціональної на міжнародну і потребує значних зусиль і коштів для її реалізації. У статті проводиться огляд стану безпеки судноплавства за останній рік, причини, та наслідки аварій світового морського флоту, а також дій і регуляторні механізми спрямованні на міжнародну безпеку морської галузі. Предметом дослідження є конкретні заходи з вдосконалення правових механізмів у сфері безпеки міжнародного мореплавства, дослідження сучасних інструментів реалізаціі методів охорони та безпеки судноплавства. Також здійснено аналіз тенденцій та змін у галузі втрат при транспортуванні, ризиків та безпеці при плаванні в особливих умовах і районах бойових дій. У роботі проаналізовано процедури і механізми, що діють у рамках ІМО, спрямовані на забезпечення більш ефективного використання їх у сфері безпеки мореплавства. Особа увага приділяється досвіду країн з розвинутою морською галуззю у забезпеченні безпеки судноплавства у прибережних водах, розглянуто використання нових технологій в провадженні регулювання судноходства країн Европи, США та інших, а також принципи ефективного виконання міжнародних та регіональних документів і стандартів в галузі судноплавства. У статті наведена стратегія підтримки та дотримання регуляторних стандартів, системи управління, відповідальності, а також сучасна концепція безпеки судноплавства на основі міжнародно-правової регламентації. Мета статті полягає в аналізі впливу факторів організаційно-правового характеру на рівень безпеки судноплавства, на прикладі досвіду країн з високорозвиненим водним транспортом.